Veelgestelde vragen

Heb je een vraag aan ons?
Op zoek naar een antwoord? Onze “mijn account” omgeving is de snelste manier om hulp te krijgen. Hier kun je bestellingen volgen en annuleren. Je vindt hier antwoorden op veel onderwerpen.

 

Bestellen

Levertijd

Wij versturen naar bijna alle Europese landen. Wij hanteren 1 werkdag levertijd voor zendingen binnen Nederland. Zie de pagina “verzending en leveringen” voor meer informatie over de levertijden die wij beloven naar alle Europese landen.

Verzendkosten

De verzendkosten voor leveringen zijn:

  • Je order wordt vanaf €50 gratis aan je verzonden binnen Nederland. Bij orders onder €50 betaal je slechts €3.95 verzendkosten.
  • Zendingen naar België worden gratis verstuurd bij orders vanaf €50. Bij orders onder de €50 betaal je €3.95 aan verzendkosten.
  • Zendingen naar Duitsland worden gratis verstuurd bij orders vanaf €50. Bij orders onder de €50 betaal je €3.95 aan verzendkosten.
  • Zendingen naar overige Europese landen hebben vaste verzendkosten van €9.95.
  • Gratis als je zelf je pakket bij de klantenservice in Alphen aan den Rijn komt ophalen.
Bestelling annuleren

Je hebt het verkeerde artikel besteld of je wenst toch een ander product? Niet erg, zolang je bestelling nog niet verpakt is, kun je jouw bestelling annuleren.

  • Ga naar ‘mijn account’.
  • Klik op ‘bestellingen’.
  • Kopieer je bestelnummer.
  • Stuur een email naar info@duobakkersport met onderwerp bestelling annuleren. Vermeldt tevens je bestelnummer. We annuleren je bestelling.
  • Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je de terugbetaling binnen 5 werkdagen op je rekening verwachten. Voor betalingen met PayPal en creditcard kan dit tot aan maximaal 14 dagen duren.

Retour & terugbetaling

Retourneren

Ongedragen artikelen kunnen op eigen rekening binnen 30 dagen aan ons worden geretourneerd.

  • Je ontvangt van ons een retourformulier bij je bestelling
  • Voeg het volledig ingevulde retourformulier bij het retourpakket
  • Verpak je bestelling goed zodat deze in goede staat bij ons binnenkomt
  • Geef je bestelling vervolgens af bij een postkantoor naar voorkeur
  • Je ontvangt bij afgifte een verzendbewijs, bewaar deze goed!

Zie de “retouren” pagina voor meer informatie.

 

Voorwaarden retourneren

Alle artikelen waarvan de factuur binnen de betalingstermijn is voldaan kunnen gedurende 30 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels.

Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden je daarom aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Indien je het artikel wilt retourneren, zorg ervoor dat je het artikel niet vies maakt en in de originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt.

Mocht je geen Duo Bakkersport doos meer in je bezit hebben dan kun je ook een andere doos gebruiken, mits het retourdocument goed zichtbaar is. Zie de “retouren” pagina voor meer informatie.

Terugbetaling

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Indien een artikel defect is, dien je een claim in. Stuur een email naar info@duobakkersport.nl om je klacht kenbaar te maken en geef alsjeblieft zoveel mogelijk details over het defect, zodat we je claim sneller kunnen verwerken.

Zie meer informatie over onze klachtenregeling op de pagina “klachtenregeling”.

Betalen

Betalen op rekening

Bij de betaalwijze “betalen op rekening” heb je tijd tot 14 dagen na verzending van je bestelling om de factuur te betalen. Zo kun je eerst bepalen of je de complete bestelling wilt houden of deze (gedeeltelijk) wilt retourneren.

Als je binnen de betalingstermijn van 14 dagen besluit om artikelen te retourneren, hoef je enkel de artikelen te betalen die je houdt. Als je pas na deze 14 dagen besluit om iets te retourneren verzoeken wij je om de volledige factuur te betalen. Nadat wij je retourzending ontvangen hebben storten wij het teveel betaalde bedrag terug op je rekening.

De betaling dient doorgevoerd te worden via een bankoverschrijving, bijvoorbeeld via internetbankieren. 

Betalen met iDEAL

Bij iDEAL word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze word je betaling direct afgeschreven van je rekening.

Betalen met creditcard

Bij ons kun je ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren MasterCard, Visa en American Express. Je creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij Duo Bakkersport zeer veilig.

Betalen met Paypal

Bij Duo Bakkersport kun je via PayPal betalen. Indien je kiest om met PayPal te betalen, word je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website.

Verzending & Levering

Bestelling volgen

Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit ons logistiek centrum, komt er onder mijn bestellingen op de pagina “mijn account” “verzonden” te staan. Je ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met een of DHL Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. 

Wanneer je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, dan kan het zo zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je je spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op. Wij helpen je graag verder.

Artikel mist bij je bestelling

In het geval dat je één of meerdere artikelen hebt besteld, maar deze artikelen niet hebt ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Kan je bezorgen op een afhaalpunt

Je kunt er in de meeste gevallen voor kiezen om je bestelling te laten leveren bij een DHL afhaalpunt.

Tijdens het bestelproces kan je een afhaalpunt kiezen. Dit is mogelijk bij het afrekenen. Tijdens het bestelproces onder het kopje “DHL servicepunt”. Je ziet dan alle afhaalpunten bij jou in de buurt en wat hiervan de openingstijden zijn. 

Zodra je bestelling in de door jou gekozen locatie is aangekomen, ontvang je een e-mail van DHL. Dan heb je 7 dagen de tijd om je bestelling af te halen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode, dan zal deze automatisch teruggestuurd worden naar Duo Bakkersport.